Herken je dit? Je hebt vol passie een website gelanceerd waarop je jouw product aanbiedt. Vervolgens kijk je naar de statistieken. Je ziet dat mensen wél je site bezoeken, maar helaas niet vaak genoeg overgaan tot het kopen van jouw product. Het laatste wordt ook wel conversie genoemd. De hoogte van de conversie is mede afhankelijk van de customer journey. In deze blog lees je hoe je de customer journey kan optimaliseren, hoe je daarmee jouw conversie kan verhogen en hoe Sender Marketing je daarbij kan helpen.
Over conversie en de customer journey
Kort gezegd is de customer journey de weg die de klant aflegt. Het is essentieel dat dit wordt geoptimaliseerd. Want je hebt het zelf misschien weleens meegemaakt. Je zoekt op Google naar een product en eindigt vervolgens op een website, maar verliest vervolgens je interesse. Als consument is het vaak simpelweg net iets te veel moeite om een paar keer extra te klikken of te zoeken door een onoverzichtelijke webshop, wil je overgaan tot het kopen van een product. Er hoeven maar een paar kleine elementen niet optimaal te zijn afgesteld en je conversie kan aanzienlijk omlaag gaan.
Wat kun je doen
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om je conversie te vergroten. Om te beginnen moet je zorgen dat je klanten niet te vaak hoeven klikken. Hoe meer obstakels er zijn op de weg naar het kopen van een product, hoe groter de kans is dat de klant afhaakt. Zeg nou zelf, hoeveel zin heb je om een account aanmaken als je even snel iets via een webshop wilt bestellen? Een simpele manier om de customer journey te optimaliseren is door je klanten de mogelijkheid te bieden om zonder een account aan te maken je product te bestellen.
Laat het aan een expert over
Met de simpele tip die we je hier hebben gegeven kun je al veel bereiken. Toch komt er meer kijken bij het optimaliseren van de customer journey dan je denkt. Het zit hem vaak in de kleine details als je goede resultaten wilt bereiken. Daarvoor is de juiste kennis en expertise vereist. Sender Marketing is een marketing bureau in Limburg dat je uitstekend kan helpen. Door het optimaliseren van de customer journey aan een expert over te laten, kun jij je blijven focussen op je bedrijf en je product.